پرستار سالمند

 همه ما می خواهیم که پدر و مادر خود را همیشه شاد و سرحال ببینیم و از اینکه می بینیم که آنها بعد از پیر شدن نمی توانند کارهای روزمره خود را انجام دهند، ناراحت می شویم. باید قبول کنیم که کمک گرفتن از پرستار سالمند در منزل، می تواند برای پدر یا مادر سالمند ما بسیار کمک کننده باشد و برای تامین بهداشت، سلامت جسمی و حتی سلامت روحی آنها، لازم است. پرستار سالمند در منزل، به تمام امورات پدر یا مادر شما رسیدگی می کند و در این شرایط، خیال شما هم راحت خواهد بود و می توانید با اطمینان خاطر به کارهای خود رسیدگی کنید.



مراقبت و نگهداری از سالمند

در مراقبت و نگهداری از سالمندان، انجام اقداماتی همچون توجه به نیاز های روحی سالمندان، رفع نیاز های جسمانی، جلوگیری از بیماری‌ ها، گفتگو و هم نشینی، پر کردن اوقات تنهایی، اقدامات اورژانسی و غیره بسیار حائز اهمیت است و با کمی مطالعه در این زمینه و یا کمک از متخصصین مشغول به فعالیت در این حرفه، می‌ توانید به‌ راحتی از سالمندان عزیز خود به ویژه در منزل مراقبت نمایید. همچنین می‌ توان گفت که زنان و مردان مسن هر کدام با در نظر گرفتن نیاز های جسمانی و روانی خود، به مراقبت‌ ها و توجه‌ های متفاوتی احتیاج داشته و به‌ دلیل ناتوانی های جسمی و یا شناختی خود در انجام فعالیت‌ های روزانه به‌ طور حتم نیاز به مراقبت و نگهداری دائمی خواهند داشت.

مطالعات اخیر نیز نشان داده‌اند که با افزایش سن، عوامل استرس‌ زا مانند اضطراب در افراد سالمند بسیار افزایش می‌ یابد که این عوامل می‌ تواند آسایش و راحتی زندگی سالمندان را مختل کرده و علاوه‌ بر آن بیماری‌ های بسیار زیادی را نیز برای آن‌ ها به وجود آورد.

سالمندان عزیز، ستون‌ های جوامع ما هستند و قدردانی از افراد سال‌ خورده و همچنین مراقبت و نگهداری از آن‌ ها بسیار مهم است. مراقبت، نگهداری و توجه به سلامت جسمانی و روانی سالمندان، در کیفیت زندگی آن‌ ها تأثیر بسزایی گذاشته و می‌ تواند از بسیاری از بیماری‌ های موجود در کهولت سن جلوگیری کند. هدف اصلی از مراقبت و نگهداری از سالمندان، کمک به حفظ سلامت و تندرستی آن‌ ها است و می‌ تواند از بستری شدن آن‌ ها در بیمارستان و همچنین بسیاری از بیماری‌ های روحی همچون افسردگی و گوشه نشینی جلوگیری کند. از زمان‌ های دور تا به امروز نیز توجه به سالمندان توسط اعضای خانواده و افراد جوان‌ تر، از اهمیت فزاینده‌ ای برخوردار بوده و در حال‌ حاضر نیز با پیشرفت در مراقبت‌ های بهداشتی و بهبود شرایط زندگی افراد نسبت‌ به گذشته، کیفیت سلامت و شرایط زندگی برای سالمندان بسیار بهتر شده‌ است.

هم اکنون نیز اگر در حال‌ برنامه ریزی برای بررسی گزینه‌ های مراقبتی برای سالمندان عزیز خود هستید و یا در نظر دارید که برای کمک به عزیزان خود از حمایت‌ ها و توجه بیشتری استفاده نمایید، مؤسسه همپای سلامت زندگی در این زمینه آماده خدمت‌ رسانی و کمک به شما عزیزان بوده و با بهره‌مندی از خدمات مراقبتی و نگهداری این مؤسسه، می‌ توانید تمامی نیاز های سالمند خود را برآورده سازید.

منبع: پرستار سالمند


Comments

Popular posts from this blog

آر اف فرکشنال

جزئیات خرید و قیمت دستگاه پرس برک

نمایندگی تعمیر لباسشویی در کرج